Weekend 20 en 21oktober

Lees de al dan niet sterke vliegverhalen van de clubleden.
Plaats reactie
Bart De Vilder
Junior Member

Weekend 20 en 21oktober

Bericht door Bart De Vilder » 23 okt 2018, 09:00

Voorbije weekend was alweer een toppertje.
Ondanks ik stervende was, lees verkouden, toch naar Nieuwvliet gekomen. Een lierman is nu eenmaal essentieel bij een liervereniging.
Gelukkig kwam Bart vdv me zaterdag rond 13u aflossen zodat ik in mijn bedje kon kruipen. Zondag stonden Nick en StevenT me op 9u40 al op te wachten. De condities waren boterzacht en het zonnetje deed zijn best.
Dankzij een goed geolied team maakten we 48 mooie hoge vluchten. Het is als lierman nu eenmaal leuk wanneer de vluchten elkaar mooi opvolgen.
Op het einde van de dag iedereen gelukkig en tevreden.
Hopelijk hebben we nog "nazomerweekendjes".
Mercikes aan alle piloten Wim Nick Steven Koen Neil Steve Glenn en allen die ik zou vergeten zijn.
Bart DV

thierry
Junior Member

Re: Weekend 20 en 21oktober

Bericht door thierry » 23 okt 2018, 09:21

Fijn om te lezen dat de vereniging vlotjes doordraait terwijl de voorzitter in Spanje de plaatselijke flora van dichtbij bestudeert :D
Hopelijk komen er nog een paar mooie weekends!

Roland
Junior Member

Bericht door Roland » 23 okt 2018, 11:10

Ik heb zaterdagnamiddag onder streng toeziend oog van Bart VDV verder gewerkt aan mijn lieropleiding.
In het begin draaide het niet rond wegens een steeds wisselende windrichting, we moesten op een uur tijd 3 maal de lier verplaatsen.
Daarna ging het als een goed gesmeerd machientje, op een paar uur terug 27 piloten opgetrokken.
Ik kan de uitspraak van Bart de Vilder bevestigen dat het als lierman leuk is al je, dank zij een goed samenwerkend team, de ene na de andere piloot kan optrekken.
Hopelijk volgt er binnenkort nog een dagje met goed vliegweer zodat ik mijn opleiding kan afronden.
Dank aan Bart voor de ondersteuning tijdens het oplieren en de piloten die het riskeerden aan te kabel te hangen met een lierman in opleiding.

GeertVI
Junior Member

Bericht door GeertVI » 26 okt 2018, 12:42

Roland schreef:
23 okt 2018, 11:10

Ik kan de uitspraak van Bart de Vilder bevestigen dat het als lierman leuk is al je, dank zij een goed samenwerkend team, de ene na de andere piloot kan optrekken.
Helemaal juist, Roland ;)
Als het vlot verloopt is het ook voor de liermannen plezant. Als piloot sta je daar niet bij stil.

Gr,
Geert.

Plaats reactie