Cloudbase 31-08-18

Lees de al dan niet sterke vliegverhalen van de clubleden.
Plaats reactie
GeertM
Junior Member

Cloudbase 31-08-18

Bericht door GeertM » 31 aug 2018, 21:27

Beste Vlieters,

Juist een jaar geleden vertelde Arnold mij van de "Golden Minute" bij Piet op het terras, toen wist ik totaal niet waar Arnold het over had :lol: Wel vandaag heb ik samen met Bart De Wilde die "Golden Minute" gehad en gekregen! Bart die net voor mij opgetrokken werd, cirkelde al aardig rond in een belletje. Toen wist ik het, het is nu of nooit, maar bij de start had ik crosswind en moest de start afbreken. Bij een 2de poging stond de wind ook cross maar deze keer liet ik me niet zot maken want ik wou daarboven zijn. Aangekomen op 350m losgekoppeld en direct richting Bart die een mooi belletje had boven Nieuwvliet. Aangekomen bij Bart op 250 m boven Nieuwvliet, en dan begon het hé, samen met mijne goede vliegmaat Bart op gelijke hoogte in de bel kunnen draaien, gewoon fantastisch. Hier droomden we samen al heel lang van. Na een paar minuten zaten we al snel op 500m. Bart verkoos weg te steken naar een wolkje om het daar te proberen, terwijl ik dit belletje nog niet opgaf. Ineens was daar een buizerd, en ik dacht die zal me wel de weg naar boven wijzen. En of dat die dat deedt, Piep, piep, piep 3 a 4m stijging, nu ging het wel erg snel. Na een paar rondjes kon ik hem niet meer volgen en vloog hij weg. Ik ben verder blijven cirkelen in hetzelfde belletje tot er plots een wolk boven mij ontstond die wel heel erg begon te zuigen. Op dit moment zat ik op 850m en een paar minuten later heb ik dan toch cloudbase afgetikt op 1013m met een ei in mijn broek, wat voor mij een hele nieuwe fantastische ervaring was boven het platte land. Ik heb toch tijdje onder deze wolk kunnen blijven hangen, maar na een tijdje ging ik steeds verder van de landing weg en had nog niet de nodige ervaring om weg te steken. Ik en Bart zijn na een uurtje toch moeten landen omdat de zeebries opstak die alles kapot maaide en zo een einde maakte aan ons "Golden uurtje". Wel 1 nadeel ik ga morgen zeker en vast stijve lachspieren hebben van dienen grote smile op mijn gezicht!!! :D :D :D

Nog eens bedankt Arnold voor de Golden Liertrek!!! Meer van dat! ;)

Bartvdv
Junior Member

Re: Cloudbase 31-08-18

Bericht door Bartvdv » 01 sep 2018, 14:39

Hé Geert en Bart we genieten ook mee van je verhaal,gaat erom op de juiste tijd en plaats in de lucht te zijn!Het polderlandschap is ook van die hoogte prachtig! :)

Bartvdv

Bart Neels
Junior Member

Re: Cloudbase 31-08-18

Bericht door Bart Neels » 13 sep 2018, 20:05

Ja man, klinkt inderdaad spectaculair. Ik ben in zo’n fase om van te dromen😁. Wie weet kan ik er ook nog van proeven.. al geniet ik van ieder vluchtje, hoe klein het ook mag zijn.

Machtig, ongelooflijk soms, maar echte realiteit. Laat maar komen die verhalen!

Plaats reactie