Kinetosis

Lees de al dan niet sterke vliegverhalen van de clubleden.
Plaats reactie
Bart Neels
Junior Member

Kinetosis

Bericht door Bart Neels » 23 aug 2018, 18:01

Amai wat een prachtige avondvluchten terug. We zijn van start gegaan met slechts 2 piloten, Steven en ik en uiteraard de belangrijkste man, onze lierman 'Arnold'. Beetje later kwam ook Roland ons vergezellen en als laatvlieger Hans met gezin. Stiekem toch een beetje droom scenario.
Met 1 trap haalden we vlot de kaap van 400m. Door de prachtige avondzon was de vario niet steeds leesbaar en toen Arnold zijn stem ' je mag bochten of loskoppelen' weerklonk na 1 trap, hebben we na trap 2 vlot 402m gehaald :) , net een beetje meer of toegelaten :lol: .

Bij deze had ik het ook graag eens over de titel van het onderwerp. Iets die me al heel mijn leven nekt nl. Kinetosis of in de volksmond 'reisziekte', jaja zoals de kleine kindjes in de auto soms wat bleekjes zien (en ook soms het vervolg ervan), ben ik ook slachtoffer. Reisziekte ontstaat omdat de hersenen tijdens een verplaatsing per auto, boot, parapente enz. tegenstrijdige informatie ontvangen over de positie van het lichaam. De signalen van de evenwichtsorganen in de oren, die onze lichaamshouding nauwkeurig bijhouden, en van de signalen die via onze ogen en spieren worden doorgegeven, stemmen namelijk niet overeen met de normale bewegingspatronen die in onze hersenen zijn opgeslagen. Door die tegenstrijdige informatie wordt het braakcentrum in de hersenen geprikkeld en ontstaat bewegingsziekte. Omdat ik absoluut geen pillenslikker ben, heb ik al dikwijls de kleur van een vers pakje sneeuw in mijn gezicht gehad. Nu heb ik onlangs even 'antimetil' aangeschaft en joepie het werkt prima! Dit is op basis van gember, die heel goed is voor de maag en niet slaapverwekend of andere symptomen. Ook Arnold had het opgemerkt, mijn vluchten hadden een sportiever karakter. Het was super, genoten ten top, tot het einde en dit terwijl de zon al een aantal meter in de zee was gezakt. Wat kan het leven toch schoon zijn!

Arnold
Site Admin

Re: Kinetosis

Bericht door Arnold » 23 aug 2018, 20:34

Idd het was een beetje een droom scenario.
Ik genoot ervan om jullie zo te zien genieten al moet ik toegeven dat ik er wel had bij willen hangen :roll: , de condities waren gewoon super, bijna geen hoogte verlies bij het terugvliegen en bovenal nog eens boterzacht boven.
Knap gedaan gasten ;)
Arnold

+32 476 45 76 75

Plaats reactie