Valmorel - Tarantaise

Lees de al dan niet sterke vliegverhalen van de clubleden.
Plaats reactie
StevenT
Junior Member

Valmorel - Tarantaise

Bericht door StevenT » 20 jul 2018, 14:41

Net terug van een tiental dagen in de Franse Alpen in Valmorel. Geen top bestemming om te parapenten maar er zijn een aantal officiële FFVL start- en landingsplaatsen dus meer was er niet nodig!

De oorspronkelijke bedoeling was om een stage te volgen met de FFVL school http://www.parapente-valmorel.fr/ daar ter plekke. Ik bleek echter de enige geïnteresserde te zijn dus François, de eigenaar, had meer interesse in het vliegen van duo's. Alle begrip daarvoor, kan niet verwachten dat hij les geeft aan een enkele verdwaalde Belg, de man moet per slot van rekening ook zijn brood verdienen.

Ik kon echter wel met de pick up meerijden telkens ze een duo vlucht hadden. Interessant, omdat enkel de startplaats Lanchettes per zetellift bereikbaar was - en die draait enkel maar op woensdag en donderdag. De startplaats Gollet is zonder jeep ook enkel maar te bereiken na een skilift plus een fikse wandeling van ongeveer 30 minuten - bergop :roll: Meerijden was dus meer dan welkom. Ook was zo het probleem opgelost om terug in Valmorel te geraken, want er was slechts elk anderhalf uur ongeveer een bus langsheen de landingsplaats.

Nadeel was dat sommige vluchten kort waren ondanks goede thermiek :( Het was immers kiezen tussen oren trekken en op tijd terug bij vrouw en zoon in het hotel of langer genieten maar een lange busrit terug met het risico van wel beeld maar geen klank 's avonds :oops: aan de bar... Iets van die kerk in't midden :? dacht ik.

Uiteindelijk gevlogen op 2 vertrekplaatsen, 17 vluchten in totaal dus ik ben eigenlijk wel tevreden: Finale opmerking: de landingsplaats van "Les Avanchers" is niet de makkelijkste, zeker niet in de namiddag als de valleiwind opsteekt. Ik zou alle piloten aanraden om zeker raad te vragen aan de pro's van http://www.parapente-valmorel.fr/ alvorens daar 's middags te landen. Bij enige twijfel wijk je best uit naar het veld naast de officiële landingsplaats.

Steven T

Bartvdv
Junior Member

Re: Valmorel - Tarantaise

Bericht door Bartvdv » 06 aug 2018, 20:47

Hé Steven,

Bedankt voor je informatief verslag van deze vliegstek.
Btw 17 vluchten is zeker niet slecht en een heleboel ervaring bij zou ik zeggen .
We wachten op je volgende verslag graag! :D

Grt
Bartvdv

Bart Neels
Junior Member

Re: Valmorel - Tarantaise

Bericht door Bart Neels » 23 aug 2018, 20:09

Hey Steven,

Ondanks dat we mekaar gisteren al gezien hebben. Hier even je verslag gelezen. Altijd leuk om iemands ervaring te lezen, leerijk en boeiend! Met alle toeters en bellen (thermiek) :D . Tot de volgende keer, was leuk gisteravond.

Bart

Plaats reactie