weekend 02/06 tot 03/06 Johan is terug :)

Lees de al dan niet sterke vliegverhalen van de clubleden.
Plaats reactie
Bart De Vilder
Junior Member

weekend 02/06 tot 03/06 Johan is terug :)

Bericht door Bart De Vilder » 04 jun 2018, 22:20

Nog even nagenieten van een bijzonder geslaagd vliegweekend.
Zaterdag bewolkt, gestart rond 10u met een wolkendek op 150m en de dag geëindigd met een heldere hemel.
Om de spanning er wat in te brengen oefenen we onze doellandingen. Per doellanding krijg je een punt, wie op het einde van de dag de meeste punten heeft, wint een fles Cava.(blijkt uiteindelijk Proscecco te zijn)
En..... de winnaar was Steve. Proficiat Steven. Zou de Aspen 10 er voor iets tussen zitten? Arnold en Bart lieren op en dankzij een goed team maken we een kleine 40 vluchten. Terwijl het in het binnenland water giet, genieten we in de zon van een frisse pint.
Zondag starten we om 9u,"lange" baan. Druppelsgewijs arriveren de piloten. Een rondgang op de camping levert direct een aantal passagiers op voor een duo. Mario, speciaal opgekomen om duo's te vliegen kan meteen aan de bak. De wind draait en we verhuizen naar de lange baan.
Een PUC delegatie strijkt neer te Nieuwvliet en zorgen voor een dosis extra sfeer en gezelligheid . Liniaire, trapvluchten en duo's wisselen elkaar af.
Mario lanceert Nick en Wim voor hun eerste liervlucht. Proficiat aan de nieuwelingen voor hun perfect uitgevoerde vlucht. We kijken er al naar uit om jullie lid te maken. Ik schat dat we het voorbije weekend een kleine 130 vluchten maakten. Ik wil graag afsluiten met een oproep om steeds de aandacht te behouden voor de veiligheid op de start en landingszones. Op een paar blauwe plekken na verliep alles vlekkeloos en dit willen we zo houden.
Op naar nog meer van dadde....
Met een speciale dank aan het goed geoliëde team die dit gebeuren mogelijk maakte.
Bart
Laatst gewijzigd door Bart De Vilder op 05 jun 2018, 08:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Arnold
Site Admin

Re: weekend 02/06 tot 03/06

Bericht door Arnold » 04 jun 2018, 23:19

:P :P Je bent me voor Bart !!!!

Dus snel mijn verslagje ingekort :P :P

WE HEBBEN EEN RECORD !!

Jawel, zondag hebben we het record van het aantal vluchten per dag gebroken....het staat nu op 78 vluchten !!!!!

Een zon overgoten dag, 18 piloten, 60 solo vluchten, 18 duo vluchten, 3 lierbedieners MichelR, BartDV en Arnold,
2 zeer gemotiveerde duo piloten Mario en Hans, maar zeker ook een zeer sterk team startofficieren Lin, BartVDV, Thierry ...
Wat de quad betreft.....tja "Boys and toys"...dus dat liep ook zeer vlot :P

Thermisch vliegen zat er niet echt in maar dat nam niet weg dat er wel mooie vluchtjes zijn gemaakt, de nadruk lag ook wel een beetje bij het duovliegen zoals Bart al aangaf
Mario nam de duo's in de voormiddag voor zijn rekening en in de namiddag was het Hans zijn beurt, hierbij heeft Hans zich duidelijk ontpopt als een kindervriend :lol: waardoor er ook heel wat kinderen van onze leden eens hebben kunnen meevliegen.

Voor twee piloten was het idd ook hun eerste liervlucht, proficiat aan Nick en Wim ! Nick is reeds lid van JVG en Wim zal vrij snel lid worden,.
Voor JohanG was het wel niet zijn eerste liervlucht, maar wel de eerste na een lange herstelperiode. Welkom terug makker. ;)

Tot ieders verrassing kwam Jean-Louis op de fiets langs in gezelschap van zijn vrouwtje, en dit na een onlangs zware operatie, chapeau Jean-Louis !! ben er vrij zeker van dat we je snel terug in de lucht zullen zien :P ;)

Dank aan allen voor wederom een zeer geslaagde dag :P
en idd op naar nog meer van dadde......
Arnold

+32 476 45 76 75

GeertVI
Junior Member

Re: weekend 02/06 tot 03/06 Johan is terug :)

Bericht door GeertVI » 05 jun 2018, 16:34

Welkom aan de nieuwe leden en vooral "welkom terug" aan Johan.

Gr,
Geert.

thierry
Junior Member

Bericht door thierry » 05 jun 2018, 17:11

Wilt er iemand, de volgende keer dat de zon zo schijnt, mij aan helpen herinneren dat ik mij moet insmeren tegen de zon? Ik zie er niet uit. Ze lachen mij hier vierkant uit op mijn bureau met mijn rode kop :oops:

Arnold
Site Admin

Bericht door Arnold » 05 jun 2018, 17:56

thierry schreef:
05 jun 2018, 17:11
Wilt er iemand, de volgende keer dat de zon zo schijnt, mij aan helpen herinneren dat ik mij moet insmeren tegen de zon? Ik zie er niet uit. Ze lachen mij hier vierkant uit op mijn bureau met mijn rode kop :oops:
:P tja Thierry, diene rode kop hadden we zondagavond al gezien zulle :lol: :lol:
Arnold

+32 476 45 76 75

BartDW
Junior Member

Bericht door BartDW » 05 jun 2018, 17:57

Wat een topdag hadden wij zaterdag! Eindelijk zat alles eens mee om er een gezinsuitstapje van te maken. Weerbericht check! Forum check (er wordt gevlogen en ja misschien kunnen de kindjes ook eens vliegen!)! Parapente check! Frigobox check! Enthousiaste kinderen check!
Op naar Nieuwvliet. Heerlijk weertje, heerlijk sfeertje.
Eerst kreeg Sam de kans om zich in het harnas te heisen en voor het eerst de lucht in te gaan onder begeleiding van Hans. Een beetje nerveus, maar wat een ervaring, zo bleek. Lore was als tweede aan de beurt. Ook zij vond het fantastisch! De meningen waren onverdeeld: "Dit willen we nog doen!" Voor kleine Jef is het nog even wachten - maar zoals hij zelf zegt: "Als ik later groot ben, Jefke ook vliege". Voila. De trend is gezet, de toekomst verzekerd.
Enkele foto's: https://photos.app.goo.gl/Q9VNy7Y9hG3NiP622

johan
Junior Member

Bericht door johan » 08 jun 2018, 21:27

Kaarten is dus niets voor mij
4 vluchtjes om het vertrouwen na juist 1 jaar terug te vinden
de1ste met een *****te landing ik kon gewoon niet meer inschatten wat mijn glijgetal is
De rest :D
Blij terug te zijn en jullie allemaal nog eens te zien

Plaats reactie