Zondag 6-5-18

Lees de al dan niet sterke vliegverhalen van de clubleden.
Post Reply
Arnold
Site Admin

Zondag 6-5-18

Post by Arnold » 07 May 2018, 11:09

Ondanks dat er heel wat leden het wat verder hebben gezocht dan Vliet waren er om 09:00u al aanzienlijk
wat piloten aanwezig, dat ze wat vroeger uit de veren zijn gesprongen daar zullen ze zeker geen spijt van
hebben, want het was er bonk op. Met één trap 500 à 600m, dat kan tellen me dunkt. Voor zij die nog niet
aan het trappen toe zijn was het ook de moeite, ook zij haalden ook al mooie hoogtes. Rond drie uur nam de
wind aanzienlijk af en was het al een stuk moeilijker om wat hoogte krijgen. Het starten was met momenten
een hele klus, de wind deed zijn best om een beetje met de voeten van de piloten te spelen, maar het gevolg
hiervan was dat er heel wat rugstarts zijn gemaakt, dus goeie training voor de piloten en zeker ook voor
de liermannen.
Buiten de 12 piloten waren er ook TWEE liermannen in opleiding aanwezig, zo heeft Bart De Vilder zijn
eerste 17 vluchten opgetrokken en Francis Deconinck zijn eerste 47. En het mag geweten zijn, ze deden het beiden
HEEEEEEEEEEL goed, meermaals over de radio piloten horen zeggen " perfect gedaan tijdens het bochten" .
Bart heeft de ganse voormiddag voor zijn rekening genomen, dus die had de ochtend zon, maar Francis die
de ganse namiddag op de lier heeft gezeten, het kleurtje dat hij had tegen de avond...............zon of stress :roll:
..........ik denk de zon :P

Het vroeg starten was een schot in de roos, we gaan dat dus in de toekomst nog doen :P :P :P

Wat cijfertjes:
3 liermannen: Bart, Francis en Arnold
12 hebben er gevlogen: LinS, HendrikF, BartDW, KoenM, SteveD, Igors, WouterL, FrancisD, StevenT, FrederickR,
DirkDS en LucS( met dagpas )
71 vluchten waarvan 43 lineair vluchten en 28 trap vluchten.

Wegens de drukke bezigheden weinig foto's, maar hier wel een paar

https://www.facebook.com/media/set/?set ... 7fd8285729
Arnold

+32 476 45 76 75

GeertVI
Junior Member

Re: Zondag 6-5-18

Post by GeertVI » 07 May 2018, 11:49

Ferm!
En ik maar werken..... Ik moet altijd werken als het een TOPDAG is, of als het clubkampioenschap doorgaat, of als er een clubreis gepland is....
Of ik heb de vroege shift als jullie avondvluchten maken.
Ik kan amper nog eens vliegen te Nieuwvliet. Misschien moet ik veranderen van club ;)

Gr,
Geert.

Arnold
Site Admin

Post by Arnold » 07 May 2018, 12:32

GeertVI wrote:
07 May 2018, 11:49
Ferm!
En ik maar werken..... Ik moet altijd werken als het een TOPDAG is, of als het clubkampioenschap doorgaat, of als er een clubreis gepland is....
Of ik heb de vroege shift als jullie avondvluchten maken.
Ik kan amper nog eens vliegen te Nieuwvliet. Misschien moet ik veranderen van club ;)

Gr,
Geert.
:o :o :o :o :o :o :o :o :o Neenee Geert, veranderen van werk lijkt mij beter :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Arnold

+32 476 45 76 75

FrancisD
Junior Member

Post by FrancisD » 07 May 2018, 19:05

Na een jaartje afwezigheid was het gisteren genieten van een topdag.
Enkel en alleen maar blije gezichten, nieuwe gezichten, een prachtige blauwe hemel
met een stralende zon en de sfeer zat er goed in.
Mijn eerste vlucht na langen tijd was cool, meer van dade.....
Na vijf jaar heb ik mijn lier opleiding hervat.
Ik kan niet anders dan de Mentor Arnold te bedanken voor zijn professionele
en deskundig advies, waardoor ik met alle vertrouwen van start ben gegaan.
De nieuwe lier is een pareltje om te bedienen en dit dankzij de vele tussenkomsten
van Arnold "Chapeau".
Ook wil ik graag iedereen bedanken om het vertrouwen tijdens het oplieren.

Gr
Francis

Bart De Vilder
Junior Member

Post by Bart De Vilder » 27 May 2018, 15:17

Blij dat je er terug bij bent.
Bart

Post Reply