Saint Hilaire en Annecy van 13 tot 14-04-17

Lees de al dan niet sterke vliegverhalen van de clubleden.
Post Reply
Bart De Vilder
Junior Member

Saint Hilaire en Annecy van 13 tot 14-04-17

Post by Bart De Vilder » 22 Apr 2017, 10:48

Mannekes, mannekes
En of we goed gevlogen hebben!
Dankzij de prima "gids-ing" van Pieter hebben we het onderste uit de kan weten te halen.
Starten met een pittige vlucht te Saint Hillaire, uiteindelijk moeten landen omdat de wind te sterk aan trok. Van daaruit naar Mont Lambert . Ook daar was de wind te straf. Doorgereden naar Annecy waar we in Talloires een mooie avondlucht maakten. Pieter kan doorstijgen tot boven les Dents de Lanfon. Ik ben stiekem jaloers.
's avonds openen we zelf een camping en genieten van een wijntje, de ondergaande zon en de gemaakte vluchten. Pieter zet zijn meteostudie verder en plant de volgende dag een tour du lac! Ik aanhoor zijn verhalen van eerdere pogingen. Ik zal al blij zijn indien ik wat kan blijven hangen.
De volgende ochtend staan we op met een staal blauwe hemel. We zien het volledig zitten. De voorspellingen blijven prima.
Vlot gelift tot Col de la Forclaz waar we de condities bekijken. Een groep leerlingen mag terug inpakken omdat de wind op de landing te sterk blijkt! We zijn getuige van een aantal "geanimeerde" champagnekurk-starts. We wachten verder af. De wind is aanwezig en cross. Pieter helpt me starten en t'is direct prijs. Mijn vario "jankt" . Pieter start vlot en samen zetten we koers naar "Dents de Lanfon". Ter hoogte van Col des Frêtes hangen we zowaar stil. Gelukkig heeft mijn Mentor een "turbo-versneller".
Aan Dents de Lanfon worden we opnieuw beloond met een pomp die ons "3-400m boven de toppen brengt. Ik vertrouw Pieter dat dit voldoende hoog is om door te steken. Opnieuw nemen we vlot hoogte tot Col de la Couchette. Daar geniet Pieter van een super lift terwijl ik er niet in slaag om mee te gaan. Uiteindelijk modder ik nog wat aan maar ga landen op Doussard. Pieter zal uiteindelijk 2x deze tour maken!!!
Ik lift met 4 man in een mini cabrio terug naar boven waar ik doorsteek naar Talloires en na wat geflirt met de Dents de Lanfon zet ik me neer in Talloires.
De verdere voorspellingen voor Annecy zijn niet goed en we vertrekken die avond nog richting Normandië. Onderweg stellen we onze plannen bij naar Equihen. Eens daar aangekomen is het spijtig genoeg niet vliegbaar en keren we huiswaarts om op die manier nog wat vliegbonnetjes trachten te recupereren.
Het was ver rijden, ja maar met 2 man goed te doen. Met de vluchten die we maakten zou ik het morgen opnieuw doen.
Een dikke merci aan Pieter voor de "organisatie" en voor de thuisblijvers: jullie hebben wat gemist ;)
Bart DV
https://photos.google.com/share/AF1QipP ... hSWUFBX3d3

https://goo.gl/photos/DrXjAUQzG1qesg7K6

Arnold
Site Admin

Re: Saint Hilaire en Annecy van 13 tot 14-04-17

Post by Arnold » 22 Apr 2017, 19:36

"Mannekes, mannekes" ja zeg dat wel, me dunkt dat jullie een prachtige ervaring rijker zijn :)
Knap verslag trouwens en dan nog die foto's ....kwijl kwijl kwijl.....

'T zal even wennen zijn terug aan de lier :lol:

Prachtig gedaan gasten !!!!!!!
Arnold

+32 476 45 76 75

Post Reply