Covid-19

Beste clublid, beste bezoeker,

Vliegvereniging JanVanGent verheugt zich erop het vliegseizoen vanaf medio juni terug te kunnen aanvangen op de Boerenhoeve te Nieuwvliet. Dit ingevolge het versoepelen van de Covid-19-maatregelen.

Omdat we veel belang hechten aan veiligheid en gezondheid van éénieder zullen wij ons maximaal engageren om de social-distancing voorschriften en hygiëneregels toe te passen tijdens onze activiteiten. We vragen aan ieder clublid, sympathisant en bezoeker om datzelfde engagement aan de dag te leggen. Hieronder geven we de belangrijkste maatregelen mee; voor meer duiding verwijzen we naar het betreffende document van de KNVvL “Corona Protocol – Fase 3”.

• Iedereen houdt minstens 1,5m afstand
  • Materiaal is strict persoonlijk en wordt niet gedeeld met anderen.
  • De club voorziet bij de lier en op de start ontsmettende handgel. We moedigen aan om deze te gebruiken.
  • Van de toestellen die gebruikt worden door verschillende personen (lier, quad) worden de contactoppervlakken eerst schoongemaakt
  • Heb je koorts? Ben je verkouden? Ben je recentelijk in contact geweest met een besmet persoon? Blijf dan bij voorkeur thuis en kom een andere keer vliegen en genieten.

Ook duo-vluchten zijn in principe terug mogelijk. Kandidaten voor een duo-vlucht dienen een checklist in te vullen. Wanneer er geen aanwijzingen voor besmetting zijn en er is duo-piloot beschikbaar kan de vlucht doorgaan.